Minyons Escoltes i Guies de Catalunya - Agrupament Escolta Jaume Caresmar i Mª Antònia Salvà

A.E. Jaume Caresmar i Mª Antònia Salvà

Anem al cau, anem a peu...

Arrodoniments_eslogan

Montserrat

L'últim cap de setmana del primer trimestre, el 19-20 de desembre, vam anar d'excursió a un dels llocs més místics, misteriosos, especials...de l'indret català: a Montserrat!

El dissabte al matí vam sortir caminant des de Collbató i al migdia ens enfilàvem ja per Sant Miquel. Allà vàrem dinar i vam conèixer quin seria l'eix d'animació: l'Alta Edat Mitjana, quan el cristianisme va tenir la seva major afluència. Ens trobàvem en un camí espiritual per entrar a fer de monjos al monestir de Montserrat.

Un cop al monestir, vàrem fer una visita. Ens va rebre un monjo, que ja fa molts anys que hi viu, i que curiosament, havia estat escolta a l'AE Jaume Caresmar. Ens va explicar la vida al monestir i va estar molt content de rebre'ns. Es va emocionar molt quan li vam entregar un fulard i també, quan va saber que una de les nostres caps és cap d'agrupament.

foto de grup

A la tarda es va iniciar una caminada misteriosa cap als Degotalls, i cap al vespre, ens vam ambientar a Montserrat, vestint-nos de monjos!!

monjos

Després de fer-nos el sopar per patrulles i menjar, vam fer la reflexió de Nadal per patrulles i vam redactar un text per a la Missa del Gall. Vam anar a dormir ben d'hora, ja que el diumenge al matí, tocades les 7 ens dirigíem cap al Monestir per escoltar les 'Laudes', la segona pregària dels monjos del dia (la primera oberta a tothom i que és cantada dels monjos). Acabats els laudes, vam anar a adorar la Moreneta!!

espelmes

Després d'esmorzar arribava l'activitat més interessant del cap de setmana. Per patrulles ens havíem de dirigir a un punt de Montserrat que ens indicaven els caps, i allà havíem de preparar les bases i els arguments pel debat de després. Cada patrulla adoptava una posició: a favor de la vida en monestir i la religió, en contra de la vida en monestir i la religió, dues altres religions noves. L'activitat va acabar en un debat, als Degotalls, on es van posar sobre la taula arguments a favor i en contra molt interessants, com també opinions, postures i preguntes que van fer pensar als ràngers i noies guia. Finalment, el debat va acabar amb unes bones conclusions sobre la religió. Una bona manera, d'acabar una fantàstica excursió a Montserrat!