Minyons Escoltes i Guies de Catalunya - Agrupament Escolta Jaume Caresmar i Mª Antònia Salvà

A.E. Jaume Caresmar i Mª Antònia Salvà

Anem al cau, anem a peu...

Arrodoniments_eslogan

Comunicat de Suport a la Plataforma d'Entitats Juvenils de Gràcia

Des de l'AEiG J.Caresmar i MA.Salvà volem donar tot el nostre suport a la Plataforma d'Entitats Juvenils de Gràcia arran dels fets ocorreguts la nit del 29 de març quan la policia Local va desallotjar l'acampada de la plaça de la Vila de Gràcia. Creiem que el desallotjament és una resposta totalment desproporcianada i explicita la manca de diàleg de l'Ajuntament envers les entitats.

És per això que recolzem les seves demandes (gestió del casal d'entitats, utilitzar el casal per a fer cau...) i reclamem que s'obri un procés de diàleg.
AEiG J.Caresmar i MA.Salvà

----

Després de més de tres anys de lluita a favor de l’autogestió del Casal de Joves de Gràcia La Fontana, la Plataforma d’Entitats Juvenils de Gràcia (PEJG) es va plantar el passat dilluns davant la seu del Districte per protestar contra el procés de privatització de l’equipament. El dilluns passat, al voltant de les set de la tarda, el jovent gracienc va entregar al Districte 2900 signatures de suport al Projecte de gestió veïnal del Casal -que van donar a conèixer en un acte obert al barri el passat més de novembre- juntament amb una carta exigint al govern municipal la fi del procés de privatització i l’obertura d’un espai de negociació amb possibilitats reals de diàleg que dugui a una gestió de l’equipament per part de les diferents entitats del teixit associatiu del barri. A continuació, els joves van acampar a la plaça de la Vila –davant de la seu del Districte- amb l’objectiu de donar a conèixer el conflicte i esperant l’obertura d’aquest gest negociador entre totes les parts implicades. Les diferents comunitats de veïns de la Plaça de la Vila havien estat informades de l’acampada, en un gest que evidencia la voluntat dels joves de la Plataforma de compartir amb tot el barri aquest espai de reivindicació.

El Projecte de gestió veïnal proposat per la Plataforma ha estat avalat per diverses entitats històriques a la Vila -com els Lluïsos de Gràcia, el Club Excursionista de Gràcia o el Centre Artesà Tradicionarius- que donen suport al compromís de les nou entitats juvenils. La gestió proposada per la Plataforma s’acull al model de gestió cívica, ciutadana o veïnal que l’Ajuntament de Barcelona preveu com a possible via de gestió d’equipaments públics, i que té lloc als casals de joves de Roquetes, la Prosperitat i la Guineueta, l’Ateneu Popular de Nou barris o la Casa Orlandai de Sarrià.

Coneixedor del potencial de l’associacionsime gracienc i de la reivindicació històrica –de més de 15 anys- d’un Casal de Joves al barri, el Districte de Gràcia gira l’esquena a les reivindicacions i ha optat per cedir els 440.000€ previstos per La Fontana a una empresa privada. L’Ajuntament va obrir a finals de desembre un concurs de dinamització del Casal amb uns criteris econòmics pensats per l’empresa i prohibitius per a qualsevol entitat juvenil, que va guanyar l’empresa Iniciatives i Programes SL, amb seu a Viladecans.

El mateix dilluns, prop de les dues de la matinada, davant la pressió policial, i després que els manifestants haguessin plegat les tendes i s'haguessin assegut al terra de la plaça, la Guàrdia Urbana els va desallotjar. Entre la una i les tres, els agents de policia van forçar la desocupació de la via pública.

Enllaços:

Comunicat conjunt de Minyons Escoltes i Guies de Catalunya, Escoltes Catalans i Esplais Catalans en referència als fets ocorreguts aquesta passada matinada a la plaça de la Vila de Gràcia.
Vídeo amb explicació dels fets

www.plataformajovesgracia.org